24.4.12

Özel Yapım: Shin Megami Tensei - Jack Frost ve Persona Kartı

Şimdiye kadar beni en çok zorlayan şeydi sanırım Jack Frost. Beyaz olması, sürekli toz toplaması, bir de son aldığım killerin hamurdan çok mayonez kıvamında olması yazmam gereken ödev ve bitmeyen sınavlarla birlikte gecelerimi kabusa çevirdi resmen. Zımparalamaktan ellerim koptu, birkaç yamık Jack masamda duruyor parçalara bölünmüş şekilde filan ama ortaya çıkan sonuç bütün uğraşlarıma değdiğini gösterdi. Kendisiyle ayrılmak zor oldu bayağı :P








Jack Frost ile birlikte Persona kartlarındaki maskenin kolye ucu da istendi, o da yine yımışak killer ve beyazın mikemmel toz tutma özelliği ile beni hayattan soğuttu. Akrilik boyaların dokusunu sevmediğimden, engelleyemediğimden (var mıdır bir yolunu bilen, glaze medium dışında?) bayağı bir uğraştım ama o da güzel oldu. Yine de en çok Jack Frost'u kutuya koyarken hüzünlendim :)

Fotoğraflar dandik masa lambası ışığı altında, verniklendikten sonra çekilebildi malesef, o yüzden pek güzel görünmüyorlar. Şuradaki hallerinden çok daha güzel olduklarını hayal edin siz ;)

4 yorum:

  1. Ben beyazlar için eldiven kullanmayı denedim cıks olmadı, ellerimi yıkıyım ortalığı sileyim dedim gene olmadı. en sonunda koyverdiim gitti. Ama bir kaç fikrim var: akrilik beyaz sprey deneyebilirsin, 100 kat verniğin içine beyaz akrilik katıp uygulamayı deneyebilirsin ama bu malzemenin yüzeye ne oranda yapışacağından pek emin değilim.Şimdilik düşünebildiklerim bukadar.Buarada resimden anladığım ya da anlayamadığım kadarıyla temiz görünüyor.Hım aklıma gemişken azıcık alkol deneyebilirsin ama bunu önce bişeyde dene yüzeydeki parmak izleri için falan kullanıldığını duymuştum.Ben polimer kullanmadığım hiç hiç denemedim ama belki işe yarar hem beyazlaştırır hem de yüzeyi pürüzsüzleştirir ya da sadece şehir efsanesidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeler için teşekkür ederim :) Ben de denedim eldiveni, yoğurayım derken eldiven birbirine yapışınca pıçıyk diye elimden fırladı kil, yere yapıştı daha bi' iğrenç oldu :P Ne kadar temizlik de yapsan, ellerini de temizlesen, yan odalardan, komşulardan filan geliyor tozlar yapışıyor, her şeyi denedim, fıttırdım :P Bebe yağı ve alkol de (metil alkol vardı evde onu kullandım ama belki ispirto filan denemek lazım, rubbing alcohol dedikleri o sanırım) denedim, dairesel hareketlerle silersem geçer belki dedim ama bir garip oldu, bir de yanlışlıkla tozlar iyice içeriye gömülebiliyor. En iyi çözüm zımpara gibi göründü o yüzden. Geniş yüzeyse, zımparalanabiliyorsa bayağı iyi sonuç veriyor, tavsiye ederim. Jack Frost bayağı temiz ve pürüzsüz oldu, çok sevdim :> Beyaz sprey mantıklı geldi, denemek lazım. 100 kat vernik su bazlı bir malzeme değil, akrilik boya garip sonuçlara yol açabilir o yüzden, bi' araştırmam lazım bakayım. Glaze medium denen bir zıvır var, hem fırça darbelerinin belli olmamasını, hem de boyanın geç kurumasını sağlıyormuş ama ben parlak istemiyordum. Normal akrilik boya fırça darbelerini çok belli ediyor, ufak yüzeylerde belli olmuyor ama geniş yüzeylerde çok sinir bozucu duruyor. Şimdilik zımpara ve bebe yağı (petroleum oil), bir de minimum el kontağı en iyi çözümler gibi. Ohey yine destan yazdım :P Gazı kaybetmeden senin blogumdaki yarım kalmış işlerimi de tamamlayayım :D

      Sil
  2. Günaydın:) bugün cuma yarın tatil :)Ben de proje resimlerini hazırlıyordum biryandan beklerken biryandan destanımı yazıvereyim dedim:) Benim çamur yere düşünce tepkim aynen şöyle oluyor "aman!! gene düştü tüh yaa-sonra yerden alıyorum- heee bişey olmamış biraz mıncırınca geçer-elimden siyah bulaşınca da- amannn battı balık yan gider napiyim yani çöpe at at da biryere kadar :P " Ben senin gibi fimoya hiç hakim olamadım ne pişirdiğim düzgün pişti, ne yoğurduğum düzgün durdu :) ben de aman yaa bununla mı uğraşıcam dedim koydum çekmeceye. Bi de yoğururken parmaklarım çok acıyor, eziliyor; resmen eziyet çekiyorum,tabi şimdi senden bebe yağı formülünü duydum ya belki ozaman daha rahat olabilir deneyeyim ben onu, koca bir kutu supersculpey hamurum atıl bir şekilde çekmecede bekliyor.100 kat verniği akrilik boya ile karıştırma fikrini bir blogda görmüştüm beyaz ile karıştırmışlardı pek hoş olmuştu ama ben henüz denemedim. Su bazlı ekolinlerim var onlarla karıştırmayı denediğim de istediğim süper şeffaflık olmasa da renkle güzel olmuştu. Akrilik boyanın fırça darbesine çözüm ne olabilir bilemedim ama haklısın gerçekten sinir bozucu oluyor sen incik incik uğraş karşına fırça izleri çıksın. Neyse şimdi ben de bu gazla bloguma gidip orada yazdıklarına da cevap yazacağım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anca yazabiliyorum cevap O.O Dün okudum yazdıklarını ama kargolarım geldi, dışarı çıkmam gerekti filan derken cevap gecikti ^^ Tabii senin çamur kuruduğu için belki atılabilir ama ben ne kadar pis ve korkunç da olsalar killerimi atmıyorum, karıştırıp armatürlerin üzerine filan kullanıyorum, yoksa telin, alüminyum folyonun filan dokusu belli oluyor. Fimo'lar korkunç cidden, ben çekiçle 4 köşeden takır tukur vurup, birkaç damla bebe yağı döküp öyle yoğuruyorum, daha iyi oluyorlar. İlk aldığımda ağlamaklı olmuştum, ellerim şişti, morardı filan bı ne yaa diyodum. Sırf onun için hamur açma makinesi aldım hatta ama yine de elle yumuşatması daha hızlı ve etkili; hamur açma makinesi renk karıştırmak için süper oluyor. Fimo değil de Cernit kullanıyorum ben, onu adam etmesi daha kolay (-dı, şimdi formülü değişmiş, hamur değil yoğurt gibi cıvık cuvuk bir şey o daha korkunç :P). Adam gibi istediğim sertlikte kil bulamadım resmen. Premo çok güzel ama onun da bir tek metalik renkleri var. Bence atma köşelere, çıkar kullan, çok keyifli yani, hem de dokusu renkleri filan çok güzel. Pişirme olayı için de fırın termometresi kullan kesinlikle, yoksa fırınların derecesi değişik oluyor orada yazdığından, munda edebiliyor killeri :P
      Denemek lazım akrilik boyayı, bende bir de mika pigmentleri filan var onlarla karıştırıp peri kanadı filan denemek istiyorum vaktim olunca bakalım. Resin çok keyifli bir malzeme, bolca kullanacağım gibi önümüzdeki günlerde vakit buldukça ^^
      Eveet, sıra geldi senin bloga :P

      Sil