2.5.12

İlk Hava ile Kuruyan Kil (Air-dry Clay) Denemesi - Yarım


Ne zamandır duruyordu aldığım hava ile kuruyan kil. Çekiliş hediyelerini hazırlamak için oturunca birazcık büyük bir şeyler yapmak istedim, dedim bari aldığım koca paket kili deneyeyim. Uğraşması keyifli ama çok cıvık, çamur gibi bir şeydi yahu. Bir de troll'üm çatladı kururken, kırılma vesaire yok ama dokusu çatlak görünüyor, tam olarak kuruduktan sonra boyayıp adam edebilir miyim bakacağım. Diğerlerinde bir sorun yok gibi görünüyor şimdilik. Baykuşun da dişlileri ve gözleri eklenecek kuruduktan sonra. Ejderhanın kanadını yapıp ekledim ama yapıştırıp şekillendirmedim tam olarak, boyaması da var. Bir an önce kurusalar da boyayabilsem :) Bunları halledip eğer güzel olurlar ve içime sinerlerse 3 mayıs'ta duyuracağım çekilişi de, olmazsa yeni bir şeyler yapacağım artık, bakalım :>

Bu arada merak eden olursa, kullandığım keraplast modelling clay diye bir şeydi, belki başka markalar daha iyidir. Creall Do&Dry da almıştım, onu deneyeceğim bir dahakine ^^

2 yorum:

  1. Epey oldu ama hava ile kuruyan kil kullandığımda bende de bazı yerlerde çatlatklar oluşmuştu. Fakat şekillendirirken fazla su kullandığımdan mı olmuştu yoksa hiç su kullanmadığımdan mı olmuştu pek anımsamıyorum şimdi.
    Tek anımsadığım çatlakları yine aynı kili suyla biraz daha cıvıklaştırarak doldurduğumdu. İşine yarar belki diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet, fazla ya da az su kullanmaktan, her tarafı eşit yapmamaktan, altına yaptığım tel ve alüminyum folyodan sert armatür yüzünden böyle çatlamalar olabiliyormuş. Yine aynı kilden ya da PVA bazlı bir tutkalla dolduracağım çatlakları, sonra da boyayacağım için sorun olmaz ama şu anda polimer kilden yenilerini yapmak daha kolay görünüyor gözüme, bütün günün emeğinini böyle heba olduğunu görünce hevesim kaçtı biraz sanırım :)

      Sil